Om att lotta ut saker på sin blogg eller liknande

JAg fick precis lära mej en väldigt viktig sak, när det gäller det här med att anordna olika utmaningar och liknande t.ex. i sin blogg, som jag inte hade en aning om!
 
Man får inte göra en utmaning, som man lottar vinnaren till, för då ska man ha tillstånd, och det är jag ganska säker på att ingen av oss som gör såna saker, har det.
Tur att det finns dom som tänker så lång, och som kollar upp och upplyser om det.
JAg vet ju att jag kan inte fixa ett lotteri med t.ex. stickade vinster och sen gå runt och sälja hos grannarna, det är olagligt, det är jag fullt medveten om, men med dom nya medier vi har tillgång till i dag, som Facebook, bloggar, Forum m.m. så är det ju klart att det måste ju ha blivit ett behov av att styra upp sånt även där.
 
Så när jag och många med mej, drar igång en utmaning, så är det bedömning som gäller, inte lottning, det gör det hela lite mer tidskrävande, men å andra sidan så är det ju lite kul att se, vad olika vi är, i vad vi tar fram som vinnare eftersom vi har så olika smak om vad som är favoriter och inte, det har väl lite att göra med vilken stil man själv är förtjust i
 
 
.
 
Här är en länk till Lotteriinspektionens sida om detta
 
Det kan ju blir dyrt annars, om nån skulle upptäcka det hela =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0