Tack och avskedsföreställning i kolonin

Igår var det kräftskiva i kolonin, med allsång.
En supertrevlig kväll med goda vänner, som vi festat med i många år, fast det har bytts ut deltagare under årens lopp, så det är ju inte många som är kvar av "urinnevånarna" i koloniföreningen.
 
Eftersom vi håller på och ska sälja våran stuga, så tänkte jag ju att jag måste ju spöka till det hela litegrann, så dom minns vem man var, och det blev så att även Anders var med i en grej, helt spontant.
Jag höll även ett litet tal, om vilken betydelse alla har haft för oss, under dom sista tio åren, allra helst!
Utan alla erbjudanden om hjälp, med både det ena och det andra, hade det inte funkat så bra som det gjort, sen är det ju inte bara kolonister som hjälpt oss, det har ju även varit andra, men inom området har det varit extra betydelsefullt, för det var fler än vi trodde, som erbjöd sin hjälp!
 
När det göällde det här med spexandet, så var det lyckat att jag hade förberett mej på att göra det igår, för det blev många som sjöng  och berättade historier, så det var väldigt lyckat att jag hade planerat in ett återbesök av "Tomas DiLeva", som ju var där på besök på en fest för två år sedan =)
 
Den gången imiterade jag honom, med utstyrsel och allt, vid en allsångskväll där, det hade jag planerat tillsammans med områdets egen trubadur, så vi hade övat in en par låtar, folk skrattade så dom grät, vilket gjorde att det var svårt för mej att hålla mej för skratt, men det gjorde inte så mycket, för alla gillade det ändå, så jag var väldigt nöjd med att jag vågade göra det.
 Det är kul att spexa, och göra sånt här, även om jag är grymt nervös innan, men det är det värt.
 
Igår blev det fler såna här repriser,  av tidigare uppträdanden, så det blev så himla lyckat, jag var inte ensam om att apa mej.
Vi har två grabbar där, som har sitt paradnummer, dom sjunger låten "lingonben" av Povel Ramel, och jag kan för mitt liv inte begripa hur dom kan minnas texten, igår var det ju på begäran som dom sjöng den, så dom var ju inte förberedda, och dom gör det så fantastiskt roligt, för dom inte bara sjunger, utan använder ett hemsnickrat teckenspråk, för att förstärka vad dom sjunger =)
 
Under våra år som kolonister, har det varit mycket av det här med spontan sång, historieberättande m.m. och det har varit helt underbart, att få vara en del av detta, men som det låter på våra kamrater där, så är vi välkomna dit på deras fester även som "civila" alltså icke kolonister, så vi får njuta av spex och tok där i fortsättningen också.
 
Även om orken tryter till att odla och klippa gräs, så får vi vara en del av det hela ändå!
Så har nog kanske skött oss rätt bra under årens lopp ändå.
Härligt att veta =)
 
 
 
"Vi har baaaraaa varaaaandraaaa......."
 
 
I fortsättningen ska jag lära mej att imitera nån, där jag inte behöver ha så varma kläder, och ingen stor varm gumminäsa, som inte sitter kvar =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0