Varmt, varmt ,varmt....

Nu är den sköna sommaren här, visserligen så tycker jag att det är i varmaste laget, men men, är det sommar så är det, och det är helt sagolikt att sitta ute i skuggan, med stickning, ljudbok och hundar, då känner jag mej väldigt nöjd med tillvaron.
För nån dag sen, så kom jag på mej själv med, att det är inte mycket jag har suttit ute här, dom tidigare somrarna, för när vi varit lediga, och det varit fint väder, då har vi varit i kolonistugan.
Vi sålde den i september, och det kändes väldigt skönt.
JAg trodde nästan att det skulle komma lite saknad, när våren kom, och det blev den tid då vi bruakde vara där första gångerna, sova över första gången osv. men nej! Det har inte kommit nån längtan tillbaks dit, det har bara varit väldigt skönt att kunna lägga allt krut här hemma, ta lite bit för bit, och göra iordning trädgården som finns här.
Vi har ju inte gjort så himla mycket förut, för vi ville ha det lättskött här hemma, men nu, då kan vi ösa på, i den takt vi hinner och har lust, så nu är det bakom garaget som fått största prioritet.
 
Förra året så hjälptes grannen och vi, med att sätta upp en skärmvägg i tomtgränsen.
Det fanns en tidigare, men den hade gått sönder, sen blev det armeringsmatta på insidan, där det ska bli clematisar, och så blir det odlingslådor, för grönsaker.
Det går inte fort, men vem behöver ha bråttom.
Vi har ju en odlingsplats iordninggjord sen förra året, så en del har jag redan fixat ut, dels frösådd av vaxbönor, sockerärtor, kålrabbi, sallad, och så har jag satt ut fördrivna plantor av Sockermajs, det sistnämnda ger ju ingen jätteskörd, men det kan vara kul att få plocka egenodlade majskolvar, det är en speciell känsla, men det är väldigt många år sen vi hade det.
I övrigt blir det morötter, rödbetor, grönkål, som jag förodlat, squasch och lite annat smått och gott.
 
Här kommer foto på majsplantorna, när jag hade satt ut dom, för några dar sedan, foto på odlingshörnan bakom garaget, får jag återkomma med.
 
Trevlig helg på er alla =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Jag har fått skapa mig en ny blogg. Jag kan inte komma in i min gamla det går inte hur jag än gör. Får bara till svar att det är fel inloggning. Jag är helt hundra på att det är rätt inloggnings uppgifter som jag ger, så då får det bli så här http://bettans-blogg.bloggo.nu/
Kram Bettan

2013-06-18 @ 23:04:57
URL: http://bettans-blogg.bloggo.nu
Postat av: Kenneth

Ser att det var ett tag sen du var här men ville bara tack för den fina texten du skrev hos mig. återkomemr nån annan dag

2013-08-23 @ 15:42:43
URL: http://rothvoss.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0