Framtiden?????

För 5 år sedan, så var jag hemma igen, efter att ha tillbringat två nätter, på neurologen på Karolinska, jag var såååå utmattad, både fysiskt och psykiskt, faran är över, men vi vet inget om framtiden.



Många besök idag, lite för många, tyckte personalen...orkar du verkligen?...ja...är det säkert?...ja...Anders uppskattar alla besök, även om han är trött och medtagen. Jag pratar i telefon med många, har även lärt mej skicka SMS, jag som knappt använt mobilen tidigare.
Han orkade inte prata så mycket, men en mening sa han till mej, och pekade på vänster hand....som bara låg där, slapp..."jag kommer aldrig att kunna spela nyckelharpa mer" och tårarna rann!!!!

Jag har fortfarande, efter 5 år, inte klarat av att spela, jag heller, det har låst sej för mej, för hans uttalande gjorde så ont, som han kämpat när vi gick kursen, och efteråt, och lärt sej låt efter låt, på sin egenhändigt byggda nyckelharpa..och nu kan han inte spela längre.
Jag vet att jag inte hjälper honom tillbaka, med att låta bli själv, och det är inte ett val jag har gjort, något i mej gör att jag inte har vågat...orkat...klarat av att sätta mej och spela.


image97



Kommentarer
Postat av: Milo

Vilket snyggt instrument!!
jag älskar såna, och även säckpipa... häftigt ljud i dem! =)
Puss å kram

2007-09-01 @ 14:10:34
URL: http://mlilja.net
Postat av: evans

Jag läste ditt inlägg igår och i natt drömde jag om nyckelharpor. Vad bra du beskriver allt som har hänt!

2007-09-01 @ 20:29:55
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Hönan

Så bra du skriver. Fast jag har hört dig berätta hela historian förut så ryser jag av fasa igen!
Kramen till dig vännen!
P.S Har du sett att det är Dalapyssling 10 November, skulle inte det vara nått?
Annrs kanske du kunde komma upp och pyssla med mig någon annan helg;-)

2007-09-02 @ 10:51:59
URL: http://www.scraphonan.blogg.se
Postat av: Luna

Det var ett tag sedan jag kommenterade här men jag vill bara säga att jag är här varje dag, läser och berörs av erat öde. Kram!

2007-09-03 @ 07:45:11
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0