Idag lyckades jag tämja en clematis......

Ja nu är det inte så att vi odlar några köttätande sådana, och inte var den vildväxande heller, men jag har flera gånger försökt att måla av vår fina "rouge cardinal" (foto finns under kategorin kolonin) men har aldrig lyckats så att jag blivit nöjd, men idag blev jag nöjd med akvarellen, sååååå roligt, det är nämligen min favorit av dom clematisar vi har.

Jag har hittat min oas, sittande i skuggan under äppelträdet på kolonin, där sitter jag och målar sånt som jag stämplat upp hemma, som är lagom att ha med  och pyssla med där, och så har jag även kommit igång med att måla annat också, mest blir det blommor, och det känns så kul, för  det är ett tag sen, som jag hade fram akvarellfärgerna mer än till stämpelmotiven.

Anders har kameran med sej i Eskilstuna, där han är och spelar SM i boule denna veckan, så jag kan inte fota akvarellen, och lägga upp den här, så jag får nöja mej med att visa ett foto på en av våra andra clematisar istället, så länge, tills kameran (och gubben) har kommit till rätta.

image74

Kommentarer
Postat av: Lilo

Ser fram emot att få se din akvarell! =) Dunderklumpen var min favoritfilm, jag såg den på bio! Älskade "En dum en" och Lejonet!

2007-07-27 @ 00:00:56
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Sannasmamma

Vilken dröm!! Att sitta i trädgården och måla..
Sen Kicki, sen... ;-)

2007-07-27 @ 08:18:04
URL: http://skeppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0