Vilken dag

Har haft en underbar eftermiddag och kväll, började med att hälsa på där den ena kompisen jobbar, en grossistfirma med massor av tyger, tapeter och inredningsartiklar, vilket ställe!!!! Jag såg mycket jag skulle kunna tänka mej, av både det ena och andra, sen att jag fick med mej lite utgågna tygprover hem, gjorde ju inte saken sämre, BINGO.

Teatern var fantastisk,  filmen "singing in the rain" var min  favoritfilm bland gamla filmer, när jag var barn, p.g.a. dansen och musiken, så det gjorde ju att min upplevelse av den här teatern, fick lite extra krydda.
Första gången jag såg den, var jag kanske 7,8 år nånting, och jag blev så otroligt förtjust i när dom steppade, så jag skulle försöka lära mej det, men det lät ju inget, "ridå", då kom jag på den lysande iden, att om jag satte häftstift under klack och tå på skorna, så lät det genast mycket mer, min mamma var skogstokig, dels över att det låg häftstift på golvet, när jag inte märkte att dom lossnade, dels över att dom var slut när hon skulle ha några.

Efteråt  blev det resturangbesök med god mat, och en underbar hemgjord tryffel och kaffe, till efterrätt, det var bara jag som beställde in tryffeln, men det var så stor portion, så det räckte så alla kunde smaka av den. Så blev det ju mycket pratande också, vi satt några timmar på resturangen, så vi hann avhandla en hel del.

Vi åkte dessutom förbi Skapa hobby, scrapbutiken på Hornsgatan 29, så nu vet jag var den är också, ska dit till veckan, har jag bestämt mej för, Irene ska med också, men det vet hon inte än, "suprise"

PS
Resturangen heter Timmermannen, ligger på  Timmermansgatan 28, på söder, i Stockholm, jag kan varmt rekomendera den.

God natt alla glada, och ni andra    Gäsp



Kommentarer
Postat av: Bettan

Va härligt ni verkar att haft det. sådant behöver man i mellanåt. Så smart du var som barn,ingen dum idé att sätta häftstift på skorna.
Ha en bra dag. KRAM

2007-05-20 @ 09:56:18
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Lillis

Stackars mormor, du verkar ha varit helt knäpp redan på den tiden! ;) Kul att höra att det var roligt på teatern och att middagen var god. Själv ska vi slänga in en lammstek i ugnen om en stund som ska stå i fem timmar (!), så det ska bli spännande att se vad det blir av den. Kram!

2007-05-20 @ 14:47:58
Postat av: Helena

Roligt att det gick så bra med kortförsäljningen.
Vilken tur ni hade som fick teaterbiljetter bara så där.=)Jag har en granne som var ner och såg den i helgen,hon tyckte att den var kanon.
Ha en bra kväll!
*Kram*

2007-05-20 @ 17:44:41
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Luna

Låter som en väldigt trevlig dag! Hoppas att allt är bra med dig.

2007-05-20 @ 20:35:23
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej och tack för besöket!! *L* Kul med en ny "bekantskap". Välkommen åter!! *L*
krAM Anneli

2007-05-20 @ 21:51:49
URL: http://anneli68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0