Fortsatt scrappande

Var hos Anneli på Pyssel och ting några timmar i måndags, jag hann börja på dom här två LOsarna då, men slutförde dom igårkväll och idag.

Det är ju så många roliga utmaningar i bloggpartyt, så jag vill ju hinna med så många som möjligt, då är det tur att jag kan få sitta där, så att jag kommer igång, sen det är påbörjat, är det lättare att fortsätta och få det klart.

Den första är till Mahlin78 utmaning, en skiss.

Det är Anders Farfar, och Tord, för 17 år sedan, på den här har jag gjort nåt jag aldrig prövat förr, jag har sytt några korsstygn, på två ställen på LOn, med floss, det var inte sista gången, för det var kul.





Den andra är utmaningen hos Ulrika, där man ska scrappa en sångtext, och jag har valt "Visa vid midsommartid" med hela texten, och journalingen är " Den här visan får mej att tänka på min musiklärare i 9:an, som även var min körledare, och som fick mej att våga sjunga solo"





Jag tycker att det här fotot stämmer så väl överens med texten, jag får ofta känslan av att älvorna dansar, i dimman nere på ängen.

Visa vid midsommartid

Du lindar av olvon en midsommarkrans
och hänger den om ditt hår.
Du skrattar åt mångubbens benvita glans,
som högt över tallen står.
I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn
i långdans, i språngdans på glödande järn.
I natt är du bjuden av dimman till dans,
där Ull-Stina, Kull-Lina går.

Nu tager du månen från Blåbergets kam
att ge dig en glorias sken.
Och ynglet som avlas i gölarnas slam
blir fålar på flygande ben.
Nu far du till Mosslinda, Mosslunda mor,
där Ull-Stina, Kull-Lina, Gull-Fina bor.
I natt skall du somna vid Svartrama damm
där natten och mossan är len.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jättefina Los du har gjort.

Tack för utmärkelsen....jag blev glad och överaskad.=)

Ha en skön kväll min vän!

Kram

2008-08-20 @ 17:59:16
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ulla

Kul att du hinner med en hel del, nu vill jag också hem och scrappa. Blir så sugen när jag ser vad ni andra fixat...

2008-08-20 @ 20:11:19
Postat av: Ulrica

Jättfina lo.s med sköna färger! =)



Ha det gott, kram

2008-08-21 @ 06:21:08
URL: http://www.mysmumlsn.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Dessa Lo´s är bara så härliga. IGEN..

2008-08-21 @ 08:10:38
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: ulrika_m

Jättefin LO! Det är verkligen en underbar visa. Kul att du ville anta min utmaning! Kram!

2008-08-21 @ 16:27:08
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Tezzan

Jättefint!!!

2008-08-24 @ 08:52:15
URL: http://tezzangirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0