I klorna på försäkringskassan m.fl.

Måndag 4/2
Igår fick jag kallelsen om utredningen av mej, enligt PILA-projektet, (se detta inslag här,) jag åkte ner i skoskaften, och tyckte det kändes lite övermäktigt igår kväll, så jag beslöt mej för att ligga lite lågt då, tog en bok och kröp ner i sängen för att "tycka-lite-synd-om-mej-själv-kväll".

Vips-vaps så sov jag tre timmar, och då var det bara att kliva upp, göra mej iordning och sova vidare, för att ta tag i det hela idag.

Tisdag 5/2
Klockan är 9:15 och redan är första bakslaget ett faktum, jag ringde dit jag ska vara, pratar med MR X,  och det var inte tänkt nån övernattning för att jag bor ju så nära, men han skulle kolla upp saken, men jag befarar det värsta, jag ska sätta mej på tåget kl 7 varje morgon i en veckas tid.
När  jag har  varit inne i stan en dag, där jag åkt senare,  sover jag större delen av nästa dag, och det är inte fråga om att ha nåt inbokat nästa dag, jag måste köra ganska strikta scheman, med vad jag ska göra, för att fungera.

Åh du milde, vad kommer det att bli av det här

Kl 10:30
Ringer min kontaktperson på FK, hon får spader, och säger att hon hör av sej sen hon pratat med MR X.
Kl 10:50
Jag har nu fått besked att dom ordnar övernattning, men det blir väl på nåt hotell i närheten då, det blir ju inte dessamma som att det skulle ha varit på nån form av internat, där man är flera, som är med på sånt här.
Det ställe min kontaktperson beskrev så fanns det pool, gym och lite av varje sånt att göra på kvällarna.
För om det bara är ett hotellrum, så innebär det att jag ska vara själv från 16:00 varje kväll, ensam, mitt ute på Kungsholmen  "Jippie".....

Ja ja, lugn och fin, nu har ju första problemet röjts undan, jag ska inte behöva åka fram-och-tillbaka varje dag, så får jag se vad resten blir, när dom papperna kommer.
Men varför kan inte nåt gå smidigt, typ att alla papper kommit samtidigt, eftersom det var inskrivet i beställningen, att jag inte kunde pendla, att det skulle vara övernattning.
En liten yttepytte önskan om smidighet, för att undvika onödig oro, är det för mycket begärt  ????

Kl 15:10

Stööön, varför ska jag inbilla mej att nåt ska funka smidigt 

Blev uppringd av MR X (han jag ska träffa först på måndag) och han sa att det skulle bli ordnat med husrum åt mej på nåt hotell i närheten, och att han hade blivit uppringd av FK efter att vi hade pratat.
Mitt schema är lagt så att jag behöver övernattning från söndag kväll och tre nätter framåt , vadå tre nätter, det är ju hela veckan!!!!
Nähä, så var det nu ju inte, utan jag hade måndag-tisdag-onsdag jag ska vara där, men i papprena stod det hela veckan...."gahhh" och dessutom så är det bara förmiddagarna, inte till 16:00 som det står i kallelsen, då hade dom ju kunnat lagt det från klockan 12-16, så hade jag kanske hellre kunnat åka emellan.

Jag frågade varför inte all info kommer i samma kuvert, så att det är färdigt när det kommer, för beställningen var ju så skriven att jag skulle ha övernattning pga att jag inte klarar att åka emellan!!!!
Nä men det enda dom hade att gå på, var utlåtandet om mej, från min doktor  :shock: .....och det mötet jag var in på, var tog den infon vägen då.


JAG BLIR GALEN   "¤%#&%=#

Han  skulle återkomma om tider och plats var jag ska bo, och om tydligare schema vad som gäller, för dom TRE dagar nästa vecka, som det senaste budet.

Varför i hela friden skickade dom det papperet jag fick igår,
några vändor till så stämmer inte nåt alls på det!!!!!

Forts följer.......


Uppdatering
Onsdag 6/2

Jag har sovit som en gris i natt, eftersom jag var totalt utpumpad efter gårdagen...puh....

Idag blev jag uppringd av en från det här företaget som jag ska in till på måndag, och fick då veta att det var bokat hotell åt mej, från söndag t.o.m. onsdag, och hon ville ha min mailadress, så hon kunde skicka bokningsnummer och alla andra uppgifter, som jag behöver....."gracias"..nu börjar det likna nåt.
Jag kommer att bo på S:t Eriksgatan, och ska vara på Hantverkargatan, ca 10 minuters promenadväg, så det är ju fullt rimligt, då kanske jag hinner vakna till lite, innan jag är framme, nu hoppas jag bara att det är en hyfsad säng att sova i, så jag inte får göra som när jag och en kompis var på Madeira, då vi fick riva upp himmel och jord, för att dom skulle greja fram nån extra madrass, så inte sängarna skulle vara som att sova på ett ohyvlat golv, jag lovar, dom var stenhårda.

Nu kan jag ju luta mej tillbaka lite, för nu tycker jag att jag har läget under kontroll, när jag har alla uppgifter samlade, nu är det bara att fundera vad som ska packas ner....få se nu...korsordspenna, köpa ny Norah Roberts-bok, göra iordning en par scrap-kit....ja visst ja, lite kläder behöver jag väl också ha med =)

Jag ska se till att ha lite tidsfördriv med mej, men jag misstänker att jag kommer att vara så in-i-bengen slutkörd, så jag kommer nog att sova stor del av den lediga tiden, sen har jag den turen, att jag har kompisar som bor på Fridhemsgatan, kan tänka mej, typ 5 minuter från hotellet, ska nog våldgästa dom redan på söndag-kväll, innan jag är utpumpad.

Så där ja, nu är lugnet återställt, för tillfället.

Tack för att ni orkar läsa mina klagovisor.


Kommentarer
Postat av: Luna

Åh fy vad jobbigt! Jag vet hur det är att mentalt förbereda sig och sedan ändra på det flera gånger. Man hinner ju bli slut innan man ens har börjat. Hoppas det löser sig till det bästa ändå.

2008-02-06 @ 08:52:01
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Vad skönt att du nu vet lite mer då kan man koppla bort en viss oro som infinner sej. Nu kan du bara göra det du känner att du orkar så får vi se vart det leder. Tänker på dej!!!!

Kramizar Ann-Marie

2008-02-08 @ 22:20:17
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Lillis

Men suck! Vad kan man säga förutom det?

2008-02-09 @ 11:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0