16:e december

Sextonde december: Sista dagen för att garanterat få julkorten utdelade före jul, det kom som en överraskning, som alla tidigare jular, oj redan!!
Samma visa varje år, speciellt knöligt är det, när man som jag, envisas med att göra julkorten själv, så är det läge att starta extra tidigt, och det gjorde jag, för jag gjorde det första julkortet i maj, till nån utmaning, och så har det blivit nåt lite nu och då, men likafullt så satt jag och gjorde färdigt 10 stycken idag, sen skulle dom skrivas, och frankeras (hade jag köpt julfrimärken? Nä självklart inte)!!!
Med famnen full av julkort, drog jag iväg till Ica, för att köpa frimärken, frid och fröjd, trodde jag, men si det var det inte riktigt fullt ut, julfrimärkena var slut, så det blev vanliga frimärken.
Där stod jag och klistrade frimärken i vild förtvivlan, och med tjugofem minuters marginal la jag ner korten i den röda fina julbrevlådan, yes!! Jag klarade att få iväg dom i tid!!!
Eftersom jag nu inte hade julfrimärken, utan vanliga, så hade jag ju inte behövt stressa, med vanliga frimärken så är garantin att dom ska vara utdelade på kortare tid, så jag hade inte behövt stå och slicka frimärken så tungan var skinnflådd, jag hade kunnat ta det lilla lugna, och ändå veta att dom är utdelade i tid.
Nästa år ska jag vara ute i god tid!!!
Säger jag varje år......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0