Stickade ridvantar

Det är första gången jag provar detta, att sticka ridvantar, men jag lyckades åstadkomma två par, till Tommy och Malin.
Tommy gav Malin en spaweekend med ritt på Islandshäst, i julklapp, och då sa han, att för att hon ska kunna nyttja den, så måste hon lära honom att rida, för han ska också följa med på den.
Genast så fick jag den ljusa iden (i mina egna ögon sett, iallafall) att jag skulle sticka var sitt par ridvantar, som dom fick nu i helgen, som födelsedagspresent.

Alltid lär dom väl gå att använda vid nåt tillfälle.

Jag har stickat dom i dubbel Lanette, ett ullgarn, som är superwash-behandlat, så det går att tvätta i maskin, 40 grader.
Jag använde samma färg på garnet, för enklare tvätt, men randade Malins med lite blått restgarn.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Hoppas du fortfarande har bloggen aktiv, skulle jättegärna vilja ha mönster på ridvantarna om du har? eller lite tips på hur du gjorde=) hur många varv stickade du innan du lade in tråden för lillfingret?

vänliga hälsninga, Lina

2011-10-31 @ 20:04:16
URL: http://linaegerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0