Fått sug efter att ta upp lapptäckssömnaden igen!

Min chef är på semester, och under tiden så har jag några små uppdrag som jag skulle göra, för att se hu jag klarar av att sy.
 Det hon hade letat fram åt mej var ju att byta dragkedjor, i övrigt så sa hon, när jag var på intrevjun, att jag skulle klura på om jag hittade nåt annat att sy, allt i ett syfte att det blir som lite "arbetsprov", och det har jag gjort.
JAg hittade i en bok om lappsömnad, en neccesär/sminkväska (beroende på hur stor man syr) som jag gav mej i kast med, och eftersom det var länge sen jag sydde nåt liknande, så fick jag ju klura lite på, hur jag skulle göra, blev till att sprätta en par gånger, men det är ju av misstagen man lär sej, sägs det ju!
 
Resultatet blev, utöver att det blev en sminkväska, att jag känner ett enormt sug efter att rota fram tyger och sätta igång med sömnaden igen, det har legat nere aldeles för länge, medans jag hållit på med scrappingen, virkat och stickat.
 
Är ju tur att jag börjar känna så igen, eftersom jag ligger 4 lapptäcken efter!
Har ju lite att ta i tu med, som synes!
Sent skall syndaren vakna!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0