Konstigt år för växterna

JAg vet inte vad det är iår, men det har inte varit nåt bra växtår, inte på friland iallafall.
JAg sådde ringblommor, atlasblommor och en sort blommor till i kolonin, men icke sa Nicke, två ringblommor är det enda som har grott.
Att blomman för dagen blev dåligt, hade jag väl väntat mej, för jag har ju förodlat dom tidigare, och då har resultatet blivit bra, men i år var jag lite slö, och då får jag ju skylla mej själv =P
Sen har jag sått gröngödslingsväxter, men inte ens det har velat gro, en del av det jag sådda först, av sånt kom upp i väldigt spridda skurar, normalt brukar det bli en tät matta.
 
Det bästa är att jag inte är ensam om det här fenomenet, så det är nog den lite konstiga sommaren som har spelat oss ett spratt, den regniga julimånaden gjorde väl att fröna ruttnade, hellre än grodde, dom var väl inte simkunniga =)
 
Såhär skulle det ha sett ut, var det tänkt!
Det är var 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0