Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv

Sådärja, imorgon är det dags!
JAg börjar min praktik på Bryggan, secondhandbutik och cafe i Nynäshamn.
Jag ska i första hand hålla på med sömnad där, men ska även lära mej så jag kan hoppa in i kassan, men det blir steg två, först och främst ska jag bli varm i kläderna.
Jag ska jobba tillsammans med en som heter Inger, som vanligt så är det så praktiskt, att jag jobbar ihop med nån med snarlika namn som mej själv, många gånger har vi varit två som hetat Ingrid =)
Undrar varför det så ofta har slumpat sej så!
 
Det känns nästan som lite symboliskt, att jag ska jobba på sysidan, mitt första jobb var ju som sömerska, på Vinetta Strumpfabrik i Östersund, där började jag september 1976, jag gick ut gymnasiet i juni samma år, hade sommarjobb som hemsamarit och efter 5 veckor som arbetslös, började jag där.
Skulle vara kul att få kontakt med några som jag jobbade ihop med, men har svårt att minnas namnen, mer än förnamnet förstås.
Berit, Ingert Andersson, Eva Nestorsson, Berit Taraldsson, och många andra, som jag inte ens minns tilltalsnamnet på, det är ju 35 år sen jag flyttade därifrån.
 
Så nu ska jag ta och slå igen den här burken, och gå och knyta mej.
 
so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0