Fredag den 20 juli

Kors i Kapernaum, vi är redan inne i slutet av juli, dagarna bara rasslar iväg!
Anders sov i kolonin i natt som var, så jag har varit solokvist tills middagstid idag, sov länge, käkade frukost länge och var lite allmänt slö fram till 12-tiden.
Sen har jag suttit vid pysselbordet stor del av eftermiddagen och kvällen, varvat med lite ogräsrensning och förberedelse av ny rabatt.
 
Jag lämnade en låda med kort hos Sonja uppe i Myrviken, så hon ska försöka sälja åt mej, när hon är ute på marknader, så då har jag suttit och gjort ett antal nya kort, för att fylla på e den låda som gapade väldigt tom härhemma.
 
Jag hade ju med mej uppstämplade motiv på semestern, som jag satt och målade så jag har många att välja mellan, så det är riktigt kul att göra många kort, för det är ju det här med att måla och klippa ut, som tar en väldigt stor del av tiden som går åt för att göra ett kort.
 
Jag har ju äntligen fixat iordning rätt hyfsat vid bordet där jag sitter och scrappar, sorterat upp i stapelbara burkar osv, så det är så kul att känna, att nu kan jag gå in och sätta mej nån stund lite då och då, dels kan jag låta det ligga kvar, och jag hittar bland mina grejer.
JAg ska sortera upp mera, för som ni ser så är det lite rörigt både i hyllan och på bänken till höger, men jag är på god väg iallafall.
Det är en  del större grejer som behöver göras innan jag är nöjd, men det får bli till vintern, när koloni-och utesäsongen är över, då ska väggarna målas och så upp med ett antal hyllor ovanför bordet.
 
Men, som sagt, det blir till vintern det.
Fram tills dess är jag väldigt glad åt den plats jag har!
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken fin hörna du har! Jag scrappar ju på köksbordet men måste hitta en vrå snart. Funderar på en garderob eller liknande.

2012-07-23 @ 12:08:10
URL: http://detaljerna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0