Koloniliv

Har varit i kolonin och grävt idag, tar lite grovjobb varje dag jag är dit, belöningen kommer ju när man drar upp första moroten för sommaren, eller knaprar den första sockerärtan och när blomfröna man sått växer och blir till fina sommarbuketter.

Aldrig smakar kaffe så gott som på verandan efter det man har jobbat ett tag, och med jobbat, räcker det vissa gånger att jag dragit två ogräs :)

Längtar efter att sova där, kommer så väl ihåg sista gångerna i höstas, jag tände massor med ljus på verandan och ute i trädgården, det blev faktiskt så att många tog en sväng extra för att titta på "ljusshowen" jag åstadkom med hjälp av lite tomma glasburkar, div ljuslyktor, och när det inte blåste kunde även detta arrangemang vara tänt, ett rabarberblad gjutet i betong, med ljus och blommor i .


Stämmningsfullt, eller hur???


image11

Kommentarer
Postat av: Lillis

Så mysigt det låter! Jag har inte fått ner ett endaste litet frö, men tre av mina fyre övervintrade kryddplantor överlevde så helt tomt är det inte på balkongen. Vi hörs!

2007-04-18 @ 00:08:34
Postat av: Luna

Åh, vad vackert!!

2007-04-23 @ 00:18:56
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: surr

ja va jättefint!!

2007-04-29 @ 19:52:46
URL: http://surrosnurr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0