Marknadsdag

Nu är jag slut, både till kropp och själ, men jag vet varför, och då är det rätt okej, ändå.

Det har varit en lyckad dag, vi har haft marknad i Kalvö koloniby, och det har varit mycket folk, bra väder och jag är fullt ut nöjd med försäljningen i mitt stånd.
Det blev inte många kort eller bokmärken sålda, men två beställda kort, tändsticksaskarna blev poppis, och så sålde jag många burkar med syltade kantareller, och en hel del spishanddukar, reade ut av dom jag hade kvar, för jag har tröttnat på att sy dom, efter xxx antal år, och ett antal hundra tillverkade.

Efter avslutad marknad så hade vi gemensam soppmiddag, med en alldeles underbar fisksoppa, som en av kolonivännerna är pappa till, han gör den varje år, den här dagen. Och efter en trevlig dag och kväll, är jag nu trött som en gnu och ska knyta ihop benhögen, och helst sova hela dagen imorgon.


Slutförde inte det här igårkväll, för jag hade tänkt mej att jag skulle ha med ett foto också, men fick krångel med fotoredigeringsprogrammet, så då fick det vara.
Jag har sovit större delen av dagen, är helt sänkt, som jag visste att jag skulle vara, men det var det värt, jag skulle aldrig velat avstå från gårdagen, för att slippa må pyton idag, jag vet vid det här laget, att jag funkar så här, och då tar jag det onda med det goda.

Här kommer ett foto från gårdagen, där jag står i mitt marknadsstånd, innan det drar igång.

image88

image90

Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: evans

Det låter som en härlig dag och vädret ser ju kanonbra ut!

2007-08-20 @ 21:14:49
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0