Regndag=scrapdag

Idag har jag hjälpt en kompis att göra hennes sista semesterdag till en solig!! dag trots att det regnat, klockan 11 ramlade jag in hos henne med en kasse med scrapsaker i högsta hugg, och så körde vi igång, vi var bägge sugna på att scrappa, eftersom hon varit bortrest så det var ett tag sen vi satt gemensamt.

Till lunch gjorde vi det enkelt för oss, vi gick till Thorsan (centrumkondiset) och käkade bakad potatis med skagenröra, hur gott som helst, och det fina i kråksången....vi behövde inte röja bordet hos henne för att få plats att äta, och inte behövde vi lägga ner tid på att laga den, det ville vi inte använda dyrbar scraptid på.

Efter lite snurrande i några affärer så knallade vi tillbaka till henne (två minuter tog det, hon bor mitt i centrum, 5 minuter från henne säljs det scrapsaker, bra om nåt saknas), eldade igång kaffehurran och tog oss en styrketår och lite gott till det (kaffebröd, alltså, vad trodde ni? På en måndag...inte den här gången) sen var vi styrkta för att fortsätta.

Jag gjorde 1 enkel LO nästan färdig, och kom bra långt med en dubbel, det är ju sååå kul när man sitter tillsammans, och har mycket tid, inspirationen bara sprutar ur örona på en, och så hade vi ju förstås Scrapbooking m.m till hands också, att bläddra i.

Min kompis I, gjorde 1 färdig och 1 så gott som klar, hon har kommit igång jättebra, med scrappingen, det var henne jag lurade in i det här när jag hade varit på kurs i februari. Två av hennes barn är också sugna att börja, den ena väntar barn under året, så det blir väl efter det, om inte förr. Vi har två tjejer i vår kompiskrets, som också vill prova, så vi kan nog bli ett helt gäng, synd att ingen av oss har så stort, att det går att sitta många samtidigt.

Vi var väldigt nöjda med dagen bägge två, så vad hade väl en solig dag på stranden som sista semesterdag varit , jämfört med att tillbringa en dag med sånt här, och i så trevligt sällskap sen "ler".

NU ska jag iallafall gå och lägga mej, först kasta ut hunden en sista gång, sen studsa in under täcket med en bok ett tag, innan John Blund förhoppningsvis gör entre.

"Hej då bloggen, vi syns i morrn"

Kommentarer
Postat av: M i n d i

Hejsan!
Tack för dina rader inne hos mig. :) Alltid så skoj med nya besökare och särskilt då de lämnar en rad. :)
Ja den Trollstigen VI besökte var hur mysig som helst. Så det ska vi absolut boka in och gå på nästa år igen. :) Den andra Trollstigen verkar vara otroligt vacker och jag hoppas kunna få åka den någon gång när vi har en lite mer säker bil. ;)
Vilka väldigt vackra saker du gör!!!
Jag kikar tebax snart igen. ;)
Kramis
M I N D I

2007-07-24 @ 09:07:39
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Lilo

Låter som en helt underbar dag, vad mer kan man begära?? Fast jag måste erkänna att jag bara pladdrar när jag är med andra scrappare och scrappar bäst i min ensamhet. ;)

2007-07-24 @ 11:54:19
URL: http://liloscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0