Korten klara

Bägge korten blev klara idag, och jag må säga att det var en utmaning, att göra studentkortet, att lösa kombinationen gullig-liten-tjej-fotot med att hon gillar svart och stora smycken, men jag är faktiskt riktigt nöjd, min gube kom med den lysande iden att sätta fast smycket (charm ur trädgårdstema, staket) i en bit trasig silverkedja runt halsen på studentfiluren, sen blev det lite student/sommar stuk med blågult band och en prästkrage, lite lagom gulligt med det, hoppas bara att beställaren och mottagaren tycker om det.
På 50-årskortet använde jag chipboardssiffror, som jag smetade på turkost glitterlim på, är nöjd med det också.

Ikväll har vi varit på skolshow, det är det varje vår, och yngsten har varit med 3 år, sjungit i kören, men i år överraskade han oss rejält, som sista nummer körde dom av  9-ondeklassarna ett avslutningsnummer, där det var dels utklädda på olika vis, och att dom växlade mellan olika som sjöng, och döm om vår förvåning, 16-åringen sjunger tillsammans med en annan kille, en del av låten, och var även med som dansare (det var alla).
 När han var liten sjöng han solo på flera avslutningar och luciafester, men det är många år sen, så vi blev något snopna.
Vi fick med oss en väldigt nöjd och glad son hem, men väldigt trött också, idag har dom kört från 8.10 i morse, till 20.30 ikväll, lång dag, och dom har tränat måndag-tisdag också, plus att dom har föreställningar torsdag-fredag.

Hela showen var suverän, tänk så många talanger det finns, och vilken tur att det finns eldsjälar inom skolan som vill dra igång en sån här grej.

Nu ska jag dricka kaffe och slappa en stund innan sängdags

Godnatt varje katt som har fnatt

image37

image38

Kommentarer
Postat av: evans

Kul när barnen överraskar :-) Vilka fina bilder du har gjort!

2007-05-31 @ 14:23:24
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Carola

Kul att du besökte min blogg. Jag älskar själv och pyssla.. var på en inspirationskväll med Panduro och lärde mig göra fina presentpåsar av scrap- booking papper. Du kan det här med scrapbooking,snyggt. Kul sysselsättning.

2007-05-31 @ 17:46:30
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Helena

Fina korten blev,du är riktigt duktig.=)
Jag fick mina hett efterlängtade hÄnglar idag så nu ska jag stämpla och göra kort.
Kram!

2007-05-31 @ 20:12:47
URL: http://www.vildaella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0