Fredag kväll...1 natt kvar på vaktbergsvägen

Broder toker kom mitt på dan idag, så nu har han gått fram som en bulldozer hos oss, och skruvat ner, monterat isär, grejat och donat så inget är sej likt här längre =), men det ska det inte vara heller, eftersom imorgon går det stora flyttlasset, till vårt nya boende.

Dom tre veckor som har gått sen vi fick nycklarna, så har vi haft hjälp att köra lite eftersom vi packat kartonger, så att det mesta av köksgrejerna är uppackat, diskat och inställt i skåp, vi har fått hjälp med den renovering som behövdes m.m.
Så det är väl förberett för att flytta in på allvar, det blir aldeles nog mycket att ta reda på ändå, när vi är på plats, men det är ju skönt att inte behöva börja leta efter tallrikar, glas och sånt, som behövs direkt, dom saker som är kvar för kökets del, räknar jag med att hinna ta under dagen imorgon, för dom körs upp av brorsan nu i kväll, så pallrar jag mej dit tidigt imorgon, så hinner jag börja med det, innan dom kommer med första lasset.

Tänk vad konstigt det kan bli, för fyra månader sen, så visste vi inte ens om att vi skulle flytta, vi hade inte ens tänkt tanken, att göra det i närtid, ändå så sitter vi nu mitt i en flytt, till en villa....var inte ens tänkt att det någonsin skulle bli en sån, det var lägenhet som var möjligt för oss......till Ösmo....fanns inte ens på världskartan att vi skulle bo där.....bli grannar med J och T, och våra lånebarn.....

Tänk vilken tur att vi har vänner, som gjort det här till en verklighet för oss!!!!!

Den här ängeln köpte jag samma vecka som vi hade fått veta att huset skulle bli vårt.

Husets skyddsängel

Engla Tyrsvägsdotter

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hoppas ni har det bra i nya huset Ingrid och jag gillar verkligen skyddsängeln du investerat i...Sån skulle jag också vilja köpa hit, det får väl bli när vi köpt den här kgh och renoverat den som vi vill ha den...



Kram Ann-Marie

2009-02-22 @ 13:40:02
URL: http://jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0