Min offentliga förankring

Som jag skrev i förra inlägget, så ska jag offentliggöra min kamp mot vikten med att skriva här, vad jag äter och hur jag rör mej, visst, jag kan skriva vad som helst, och ingen kan kolla mej, men då lurar jag bara mej själv, och det vore ju oerhört korkat.

Jag är inne på tredje dagen av camebridgekuren, och det har gått väldigt bra, och ändå fick jag en rejäl svacka igår, där jag lätt hade kunnat falla i tröstätarvågen, men jag klarade det, och det är jag oerhört stolt över.
Jag ska köra tre veckor nu, så får vi se hur det ser ut då, jag växlar väl över till viktväktarmenyer då, för att balansera upp det ett tag, så kör jag en vända till efter några veckor.

Onsdag 7/1
Frukost: Kall soppa
Lunch: Varm soppa
Middag: Grillad kyckling, ungsstekta grönsaker 1 apelsin
Kvällsmat: Kall soppa

Motion: 20 minuter 

Antal steg: 2500

Torsdag 8/1
Frukost: Varm soppa
Lunch: Kall soppa
Middag: Grillad kyckling, grönsaker, några paranötter
Kvällsmat: Kall soppa

Motion:45 + 20 minuter hundpromenad

Antal steg: 5243

Fredag 9/1
Frukost: Varm soppa
Lunch: Kall soppa
Middag: Barbequegrillad kyckling, morot, blomkål, apelsin, några paranötter
Kvällsmat: Yoghurtbar till kaffet

Motion: 45 + 45 minuter hundpromenad, 15 minuter stavgång

Antal steg:8222

Jag råkar älska grillad kyckling, men det var väl inte direkt planerat att det skulle vara tre dar på raken, men det har passat bra in efter vad dom andra har ätit, och det är lätt att köpa ett färdiggrillat kycklinglår , så vet jag att det är nåt vettigt jag äter, lätt att ta med sej, tillsammans med grönsaker, som igår när vi var hos J och T.

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa bok en stund, innan jag somnar.

God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag följer din resa.. och hejjar på som bara den viftar med flaggor och vimplar

2009-01-12 @ 22:21:15
Postat av: *Bling*

Bra kämpat, har en uppmuntran

till dig i min blogg

2009-01-14 @ 11:42:00
URL: http://blingsblogg.blogg.se/
Postat av: evans

Smart att skriva om det i bloggen! Jag har haft godisförbud i januari, men inte vågat nämna det förrän nu, ifall jag skulle "trilla dit" :)

2009-01-29 @ 09:58:34
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Sannasmamma

Heja heja!! =)

Själv brukar jag inte klara mer än några dar.. ;)

Kram ♥

2009-01-31 @ 09:01:44
URL: http://skeppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0