Just idag är jag stark

Kenta Gustavsson deltog i melodifestivalen med den låten och redan då fastnade den och han i mitt huvud, dels för att det är en grymt bra låt, men även en text som berör.

Jag fick iden till att göra en LO till min BOM, utifrån att jag läste att Milo och Anna hade haft den sången på sitt bröllop.
Jag har  använt den texten, som symbol för hur jag trots motgångar och elände står upp, och har gått framåt i min personliga utveckling.

Jag har gjort den till en utmaning i bloggpartyt, som cath har i sin blogg, där det ska vara rosa och brunt, med svart och vitt som accentfärger, och under loppets gång, medans jag gjorde den, fick jagfram mer och mer symboler på den, som står för det som har varit, och den jag är idag.











Just Idag Är Jag Stark

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt
Jag ser solglittrets dans
Jag ser fram emot härliga tider
Jag ser kvinnornas ben
Jag ser ögonens glans
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Jag hör skrattande barn
Jag hör slussarnas brus
Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
Jag hör vindarnas sus
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

nanana…

Av Kenta Gustavsson


Kommentarer
Postat av: Cath.

Vilken helt underbar LO, Ingrid! Jag älskar den där låten också! Vad roligt att du ville vara med i min utmaning!

KRAM!!!

2009-09-25 @ 13:34:31
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: MissMian

Snygg Lo och jag gillar också den låten!

2009-09-25 @ 18:05:19
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: Milo

Vilken helt otroligt vacker LO!!!! Och som säger så mycket... häftigt... du fick verkligen till den! =)



Ja, vi fick lite mer slantar i kuvert.. =)



Massa massa kram! Anna hälsar tillbaka!

Vi tycker att du ska komma och hälsa på!

2009-09-25 @ 19:41:19
URL: http://mlilja.net
Postat av: Lisbet

Underbar layout. Du ser jättepigg ut. Gillar brun också.



Nu har jag tagit mig tid att surfa runt genom ”min bloggrunda” – sida. Roligt att du är med på sidan. Många har frågat efter en blinkie så de kan länka tillbaka som tack för att de får vara med. Nu finns det en blinkie att hämta hem på; http://minbloggrunda.blogspot.com/

2009-09-26 @ 14:01:44
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com/
Postat av: Wildärtan

Wow - du har verkligen tänkt till när du scrappat - way to go !!!

2009-09-29 @ 10:34:02
URL: http://wilderth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0