Gnistrande vinter i Jämtland

Hos scraplagret har dom en utmaning i februari som lockade mej till att scrappa detta foro som min bror tog, första dagen på det nya året.

HÄR kan du se enbart fotot, visst är det vackert?

Det är våran föräldragård på Trekilen, uppe i Jämtland.
Han firade nyår där uppe, och nyårsdagen bjöd på ett strålande solsken, och med en bra kamera och skicklig fotograf så blev det ett underbart foto, om gör att jag genast började att fundera på, om vi ska försöka fira nyår där nåt år, brorsan har snackat om att köpa snöskoter med kälke, så då skulle det vara möjligt för Anders att kunna ta sej upp till gården också, eftersom det inte är nån bilväg upp vintertid, och han kan ju inte åka skidor längre.
Vi får väl se vad framtiden har i bakfickan.

Kriterierna för utamaningen var:

Du måste:
- ha med ordet SNÖ eller VINTER på ditt alster
- ha med något vitt
- ha minst en 3D-detalj
d v s något som är upphöjd och som ger 3D effekt som t ex foton satta på 3D-kuddar eller upphöjda dekorationer

Du får inte:
- använda blommor

- använda metallföremål på ditt alster
(undantag: häftklamrar för montering)
-använda något prickigt

Titeln blev "en snörik vinter".
Jag tycker att det här papperet är så vackert, så jag valde att inte dekorera så mycket, men jag har använt stickles "frosted lace" på flera av snöstjärnorna, och även på snögubben.
Jag har satt på silverbling i mitten på en del av snöstjärnorna, för jag tycker att silver och vinter hör ihop, på nåt vis.
Vinter är av bokstäver som är glittriga, och dom är vita, liksom cardstocken, och spetsen.
3-d- detaljen är snögubben och tagsen.






Kommentarer
Postat av: Cath.

WOW! Superfin och riktgt frostig vinterkänsla. Kul detalj med lilla snögubben där. Må så gott! Kramar!

2010-02-07 @ 22:18:11
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0