Lärde mej lite nytt i helgen

Jag var på scrapträff nu i helgen som var, två hela dagar med bara prat, skratt, scrapping, dricka kaffe, äta godis, äta mat och dessutom bodde jag på hotell natten emellan, fast jag bara har fem mil hem.
Det var en härlig lyx!!!
Jag lärde mej att använda Distresser, vattenbaserade stämpeldynor, som även finns refiller till.
Det var Yoli (YooRee) som lärde ut detta.
Här har jag utgått från vitt cardstock, och sen har jag använt vanliga bomullspads (för ansiktet) och färgat in
papperna, jag har börjat utifrån, och gått inåt, jag har knölat ihop och sen slätat ut alla utom den turkosa, jag har använt svirlstämplar både till att stämpla med färger, men på den turkosa, embossade jag med clear embossingpulver, innan jag började att färga in papperet, då framträderdet embossade eftersom jag färgar in.

Som tur är så har jag beställt ett gäng distressdynor, som jag snart får hem, så att jag får flerafärger att leka med, för det här gav mersmak.


Kommentarer
Postat av: Helén

Gud så snyggt det blev!! Vad synd att jag missade dig på träffen, jag är verkligen urkass på att känna igen folk!

2010-03-31 @ 14:14:24
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Carina

Dessa var ju jättefina, ska direkt försöka mig på att få till en liknande bakgrund.

2010-04-02 @ 06:34:08
URL: http://blingsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0