Scrapträff på nätet

Trots att det är och har varit så underbart väder hela helgen, så har jag suttit inomhus och scrappat, jag kan inte vara ute i solen hela dagarna, så det är en bra ursäkt för att få sitta och pyssla =)

Hos Mollys scrapbooking är det Cybercrop under helgen, det räcker tills på tisdag, så du som har missat den, hinner ännu.

Jag har gjort fem av dom åtta utmaningarna, det kan hända att det blir nån fler imorgon.

Utmaning 2.
Jag har valt att göra ett konfirmationskort, med blommor som påminner om äppelblom, för dom två sakerna förknippar jag med våren.



Utmaning 4:
Jag har valt att använda ett runt papper, som i den LO jag skulle inspireras av, istället för vimplar uppe i vänstra hörnet, har jag satt hjärtan på ett band.
Iden till att göra en LO med det här temat, är att jag gjorde den i onsdags, den dan som Lillemor är född.
Där hon ligger i kuvösen är hon ca 10 minuter, det andra är hon ca 2 timmar


Utmaning 5:
Jag har använt två fyrkanter av mönstrat papper på varandra, plus band istället för att det var snören på kortet som var inspirationskällan.


Utmaning nr 6:
Det jag har plockat upp från skissen är bandet högt upp, med en metallstjärna istället för blomman. Foton, mönstrat papper och journalingrutan är utifrån dom fyra rutorna på skissen, och så blomslingan.
Fotona är från att jag blev sminkad av en tjej som utbildar sej till stylist, Alicia, när hon gjorde en veckas praktik i garn och färgstudion.
Från blek och alldaglig förvandlade hon mej till en kalaspingla =)


Utmaning nr 7:
Uddkanten nertill på skissen är spetsen på mitt kort, rutan med stämpelmotivet motsvarar densamma på skissen.



Kommentarer
Postat av: Lilo

Nu är jag här och springer igen och beundrar! Misstänker att min kommentar inte fastnade här igår. Såååå mycket fint du gjort!!!

2011-04-28 @ 12:54:40
URL: http://mollysscrapbooking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0