Ett dygn för eftertanke

Anders hämtade mej vid jobbet igår, och skjutsade mej till kolonistugan.
JAg har haft ett härligt dygn där, visserligen rätt slitigt också, eftersom jag utsat fönster och gjort en stor del av flyttstädningen idag.
Men det var ett dygn av lugn och ro, tid till eftertanke och lite av ett bokslut över våra år som kolonister, jag har suttit och stickat och lyssnat på ljudbok en hel del också, så det har inte varit så synd om mej =)
 
Om jag mot förmodan, skulle varit  tveksam till att sälja, så övertygades jag idag, när jag städade övervåningen, man ska inte vara halvgammal, lönnfet, ha krämpor både här och där och ha dålig kondition, det var en nära-döden-upplevelse!
 
Mitt efter är det full ståhöjd, men utåt sidorna är det typ 3 dm vägg, så det där med att tvätta väggar och lister, det var inte nåt som var lättgjort inte!
Jag var VÄLDIGT tacksam när jag kunde gå ner, och visste, att nu ska jag aldrig städa där mera!
 
För att inte tala om att putsa fönster, det är vrålläckert med vår glasade altan, framsidan på den, med dom gamla dörrarna som vi använt till framväggen och dörr, men fy tusan för att putsa alla dessa små rutor!
JAg vill ju använda skrapa, men det kan man glömma, på dom där pygmerutorna!
 
Men snyggt är det!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: madelein - sexbarnsmamma

Åh vad fint!! Rena drömträdgården, lummigt och mysigt! Nu längtar man efter sommaren!!

2013-01-07 @ 14:09:37
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0