I min egen lilla värld av blommor...

Jag har ju tidigare snackat om att jag hade köpt så mycket pelargoner, och var lite fundersam på vad jag skulle göra av alla!
Det löste sej ju, med lite mixtrande med olika krukor, amplar m.m.
tidigare år har vi ju bara haft blommor vid bron, men eftersom dt nu blev så många så har jag ju kunnat placera ut dom på lite fler ställen, vi har ju en stor tomt, så utrymme finns ju.
 
Jag har ju inte direkt varit någon pelargonälskare förut, kanske beroende på att när vi bodde i radhuset, så hade vi en väldigt skuggig sida, framsidan med en liten tomt, och så vår stekheta balkong.
På framsidan trivdes dom inget bra, där var för mörkt, på balkongen tvärdog dom, för det var för varmt, men sen vi flyttade hit till Ösmo, så har jag lite bättre variation på ljus och värme, och framför allt bättre förvaringsmöjligheter för vintern, men jag är rädd att det kommer att bli trångt i förådet till vintern, får väl ta skott och sätta i små krukor, av dom flesta, för att dom ska få plats.
Nåja, på nåt vis löser det sej, "är viljan god ryms det sju i en svinho" var min mammas favoritutryck, jag får väl tänka på det när det är dags för att vintra in dom.
 
Tulpanblommande "Red Pandora"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0