Kan bli sista helgen i kolonin

Den här helgen är det kräftskiva i kolonin, och vi räknar med att det blir vår sista fest där, som kolonister, för det bör väl finnas nån av den långa kön som vill köpa vår stuga, så bara det blir visning på den, så är jag inte orolig för att vi inte får den såld!
 
Det kan ju inte bli bättre "avskedscermoni" än en gemensam fest, så vi får festa in i det sista med våra kompisar, det ska bli trevligt, även om det hotas med regn imorgonkväll, så ska vi vara med!
 
Jag ska göra iordning en riktig växtkarta över tomten, och skriva in vad som finns där, så blir det ju förhoppningsvis lättare för dom som tar över, för även om dom ser nu vad som växer, så är det säkert bortglömt när våren kommer, hur många gånger har jag inte själv planterat växter/lökar, i tanken "det där minns jag var jag satte"!
Har jag gjort det då?
 
NÄPP!
 
JAg har fört trädgårdsdagbok med lite varierande resultat, och rekordet var väl ett år, när jag satte en massa lökar, och var då noggrann och skrev ner vad jag satte vart, men ett litet aber blev det ändå, när jag skrev "lökar bla bla bla, planterade jag där jag tog bort backnejlikan"!
Var backnejlikan hade stått innan jag flyttade den, har jag fortfarande inte, efter ca 20 år, kommit på.
INte kom det några blommor av den sort jag skrev att jag satt, så jag kunde få en vägledning av det, så det är en olöst gåta.
 
Men jag blir ofta påmind om den episoden, när det är diskussoner med kompisar om att plantera lök!
 
Trevlig helg på er alla <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0