Mmmmmmm vaxbönor....

vi har ju inte satt så mycket i kolonin iår, eftersom vi inte visste hur lång tid av sommaren vi skulle ha den kvar, men odlingsnörd som jag är, så kan jag ju inte låta bli att peta ner saker och utnyttja ytor både här och där, hemma istället!
Vi har ju inte gjort iordning så mycket land i vår hemmaträdgård än, men då fick det bli mindre blommor och sen blev det grönsaksodling i lådor istället.
Vi har två odlingsbänkar på ben, som vi hade på vår balkong där vi bodde förut, dom har vi ställt med ryggarna mot varandra, och på så sätt nyttjar vi spaljen som sitter på den ena lådan, från två håll.
I år använde jag en av plastbackarna som vi har som "innerlådor" i träbänkarna, och sådde vaxbönor i, redan i mitten på maj, och hade den stående i växthuset, sen ställde jag ut den i träbänken (får nog fota det hela sen, svårt att begripa vad jag skriver om) när det redan hade vuxit en bit, och idag fick vi plocka dom första mjälla fina vaxbönorna, det tillsammans med första paprikan från växthuset, och en köttbit till, så blev det en god middag.
 
Mums!
 
Obs, här är inte bönorna mogna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0