Söndag kväll

JAg har känt mej väldigt energilös hela helgen, men idag bestämde jag mej för att göra lite mer än igår, det behövdes ju inte så mycket för att det skulle bli det, men, nåja, få nåt vettigt gjort idag, om det så bara hade inneburit att jag suttit med ljudbok och en stickning/virkning så hade det varit bättre än igår!
 
Nu blev det både 2 maskiner tvätt, putsa lite i rabatterna, knöt upp tomaterna och det alltid lika avskydda och det jag skjuter framför mej så länge det bara går!
Göra rent ugnen!
 
Skulle jag göra det lite då och då, så är det ju inte så mycket jobb, men det är ju en allt annat än bekväm arbetsställning, så av den orsaken så blir det inte gjort!
 
Men, nu så är vår ugn ren och fin, och jag har ont både här och där =)
 
Vädret har inte inbjudit till att sitta ute direkt, gick lite ut och in, i förhållande till skurarna, fast att vara i växthuset, är ju faktiskt lite mysigt att vara i, när det regnar.
 
Äntligen så har dom första blommorna på luktärtorna slagit ut, dom är sena, men väl värda att vänta på, dom är ju så fina.
Väntar på att det ska bli mycket av dom nu, så jag får den fina helheten, med vinröda luktärtor, ihop med vinrö/vita Dahlior, och dom gammelrosa lejongapen!
Jag hoppas att frosten väntar läääänge så vi får njuta av blommorna ett bra tag nu, dessutom börjar björnbären att skifta i vinrött också, så allt går ihop, i den rabatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0