Det växer så det knakar!

Tänk vad det värmer i ett odlarhjärta när jag ser växtkraften i det jag planterar, helt otroligt vad det kan bli stort på bara några veckor/månader.
Mest otroligt att det kan bli det, med tanke på invasionen av sniglar som är iår, och jag har blivit lite lurad, när jag varit ute för att leta och förhoppningsvis kunna ta livet av några, det tog ett tag, innan jag insåg hur in i nordens många små krabater det är, dom är ju liksom lite svårare tt se, men dom hinner göra stor skada!
Nu är det närgågna studier av potatisblast, Dahlior, och även ute i gräsmattan, där dom hålls dom små äcklen, som tur är finns det ju en del som dom inte går på, som lök och rabarber, för det har vuxit sej stort.
Jag satte ut sallad samtidigt som jag planterade ut dom fördrivna Dahliorna (dom finns med på fotot, har inte börjat blomma än) i tanken att det var salladen som skulle vara offeranoder så att Dahliorna fick vara i fred, men si det gick dom inte på!
Den minsta Dahlian har dom i stort sett skalat!
 
Nåja, skam den som ger sej!
 
Lök, rabarber, Dahlior, jordgubbar, potatis och atlasblomma, samt lite sallad finns det i vårt nya land hemma
Samt jordärtskockor i bakgrunden, vid staketet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0