Mitt föräldrahem

Min bror flyttade upp tillbaka till Jämtland förra sommaren, under förra året tilläggsisolerade och brädfodrade han hela huset, plus målade så det blev jättefint.
I år har han bytt tak från det gamla eternittaket, som las innan jag föddes, alltså mer än 54 år sen, mot svart plåttak.
Det har varit ett jäkla slitgöra för honom, men nu så är det gjort, det är så fint såååå!
 
 
 
Här är en bild från baksidan, och utan ställning =)
 
Våra föräldrar köpte huset 1950, vi bodde där till hösten 1964, då flyttade vi till Lövberga, för att det skulle funka med skola för mej, men vi behöll Trekilen för bl.a. jakten och skogens skull.
Det  användes som sommarboende under alla år, fram t.o.m.1990, min pappa dog 1991, så efter det bodde aldrig mamma där någonting, men det har ju alltid varit där som vi tillbringade stor del av semestrarna, ända t.o.m. sommaren 2002, efter det dröjde det till för tre år sen, innan vi kunde åka upp och vara där igen.
Detta för att Anders fick stroke hösten 2002, och att vi inte har kunnat köra bil upp förän för tre år sedan.
 
Det är min bror som ägt stället sen början på 1970-talet, men jag har alltid fått åka dit och vara där, vilket jag är väldigt tacksam över.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0