Sommaren kom till sist

JAg morrade att ental gånger för att jag trodde aldrig att vinterna skulle ta slut!
Sista snön försvann från vår tomt den 22 april, och det är sent!
 
Nu efter en dryg månad så har både det ena och det andra tittat upp ur den svarta jorden, det är extra spännande eftersom jag planterade en hel del nytt i höstas.
En del var ju sånt som jag flyttade hem från kolonin, innan vi sålde den, det är ju inte så stora plantor, sånt som kommer därifrån, men vi har iallafall kvar, så att det ska bli större ruggar av det.
Vi köpte ju en bättre begagnad kamera i höstas, och jag har muttrat över att det inte går att använda den för att ta riktiga närbilder, men så råkade Anders hålla in knappen för nära fotografering, lite längre, då upptäckte han att det var så man skulle göra!
Så nu ska här fotas makrofoton på löpande band, särskilt användbart nu när det börjar blomma lite eftersom =)
 
Några exempel, där jag fått till så daggdropparna framträder så fint som jag vill att dom ska göra!
 
Klicka på fotona så får du se dom i full storlek
Jag har äntligen, efter att ha haft bloggen i flera år, hittat hur man gör för att det ska bli miniatyrbilder!
 
 
 
  
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0