vinterväder

Blää, vaknade till ett snöigt Nynäshamn, trodde i min enfald att vi skulle klara oss, men inte då, nu när det var så torrt och fint ute, det är väl det här som kallas för aprilväder!!!

Jag har inte riktigt klart för mej än, vad jag kommer att skriva om i bloggen, men det poppar upp lite eftersom, vad det blir. Eftersom jag samlar på ordspråk och tänkvärda ord, kommer jag att skriva lite såna här, så att dom inte bara blir gömda i en liten bok med svarta pärmar.

Jag har ett, som nog tillhör mina favoriter

"vänner är änglar, som håller en under armarna
när ens egna vingar inte bär"

Det stämmer så väl, när allt rasar omkring en, vad skulle man då göra utan sina vänner, som gör att det går att gå vidare, och som finns där, både för att lyssna, och för att hjälpa rent praktiskt också. Våra vänner har blivit hårt testade sista åren, men dom finns ändå kvar, i själva verket så har det tillkommit en del också, så vi har haft tur, dom vi haft omkring oss, har verkligen varit riktiga äkta vänner. Det är ju annars rätt vanligt, att en del inte orkar, utan försvinner, men inte för oss, tack till er alla, för vad ni betytt för oss.

Kramisar elsamaja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0