Julhelgen

Jag har inte kommit till skott, med att skriva om julafton tidigare, men nu ska jag göra det.

Vi hade en lugn och skön dag, med alla, utom Tommys tjej här, hon var hos sina föräldrar i Tyresö, jag skulle nästan tro, att Tommy nog hade varit där också, om det inte var för att han blev tillfrågad om att hoppa in och jobba, på dagen, plus att han hade bakberedskap, fram till 12 på juldagen, dom är så kort om folk, och två är rätt nya där, och kan inte allt, så som han kan, men det blev ju ett tillskott i pengaskrinet för honom, nu när han pluggar

Vi startar ju inte julafton lika tidigt numera, som när ungarna var små, och det är rätt skönt, emn vi äter lite på förmiddagen, sen är det rätt lugnt med, vi fikar lite mitt på dan, på julen är det alltid många kaksorter, även om jag strejkade på struvorna iår,( jag orkade bara inte), men rullrån gjorde jag, plus några småkakor, och så är det saffransbullar och svärmors fruktkaka.
En kompis till oss   hade jour, och kunde inte åka utanför stan, och hans familjs julfirande har dom hos hans bror, i Haninge, så   vi sa till honom att äta middag med oss , så han kom strax före Kalle Anka, så vi bänkade oss i soffan, hela högen, och som traditionen är, så sov flera av oss, större delen av programmet, Tommy kom efter halva, men han somnade direkt han satte sej.

Julmiddagen avnjöts, under prat och skratt, sen blev några av oss sittande länge, och bara pratade, det var så skönt, att bara mysa ett tag, så julklappsutdelningen kom inte igång föränn vid 8, tur att vi hade dragit ner på antalet julklappar i år, vissa år har det tagit tre-fyra timmar, eftersom vi delar en i taget, så att alla hnner se vad som packas upp.

Sen var det sån där skön bara varadagar efteråt, Malin kom på juldagen, och ett tag på kvällen kom två kompisar till Tommy hit, så det var ungdomar uppe i vardagsrummet, och vi hade ett gäng i köket, och det var så härligt att höra deras röster och lite bus, som också hör till, när alla är hemma.

Det var en liten sammanfattning av vår julhelg, som var...alldeles underbar......image180


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0