30 år

image2433
GRATTIS KRONPRINSESSAN VICTORA, SOM FYLLER ÅR IDAG!!!

Jag har alltid tyckt om kungafamiljen, har nog alltid varit lite "tantig" där, kanske ett arv efter min mamma, som hade ett stort porträtt sittande på väggen, av dom.

Jag tycker inte att det är länge sen hon föddes, då var jag nyinflyttad i Nynäshamn, kom från Östersund då, och det var äventyr, mitt ex hade hittat platsannonser om att Teli sökte montörer, han ringde, och jag halkade bara med.
Jag hade den tanken, att bo här en par år, och sen flytta tillbaka norrut, pyttsan!!!!
Jag är fortfarande här, och trivs alldeles ypperligt, men att det gått 30 år.....vart har tiden tagit vägen?

Jag har utvecklats som människa, den blyga och tystlåtna sak som kom hit, har förvandlats till en rättså framåt och pratglad person, men pratigheten har jag en klar teori till, när man pratar jämtska, klipper man bort ändelserna på orden, och ett ord kan betyda en hel mening på  rikssvenska, (har absolut inte lagt bort dialekten helt) så det är klart att jag måste prata mera, för att få lika mycket sagt , eller hur?  Mina kompisar köper inte den teorin, kan jag säga.

Det har varit mycket glädje och sorg under dessa år, ett äktenskap som slutade i skilsmässa, men resulterade i två väldigt fina barn, och ett ex som jag kommer bra överens  med, jag är omgift och har fått en väldigt fin son där också, jag har flera otroligt bra kompisar, och jag har fått en stor livserfarenhet.

Sammanfattningsvis så är jag glad att jag vågade ta steget att flytta, för det har lett mej till bra upplevelser, givetvis mindre bra också, men var kan man undvika dom? Ingenstans.





Kommentarer
Postat av: Sannasmamma

Och jag föddes tre veckor efter henne;-) *gruvar mig*
Det oundvikliga kan man inte undvika.. Det är livets gång!!
Kram!:)

2007-07-14 @ 12:18:48
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: evans

Bra att du inte lagt jämtskan på hyllan! Det är ju den vackraste dialekten :) Sen det där med pratigheten; visst hade det något med Hammerdal att göra ;)? Ha det så bra!

2007-07-14 @ 21:30:46
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: maloppa

Kul att du hittade min blogg och gav dig till känna. Alltid kul att hitta nya "bekantskaper" i bloggvärlden.
Visst är det väl så att genom kriserna växer man som människa. Inte så att jag skulle vilja gå igenom dem igen men utan dem hade jag inte varit den jag är idag. Så inget ont som inte har något gott med sig...
Vad gjorde jag för 30 år sedan.... jag var drygt 5,5 år och bodde i dalarna, ja tänk va tiden går.

2007-07-15 @ 00:49:22
URL: http://maloppas.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0