Balkongdag

Nu äntligen har jag kommit till skott och städat av balkongen, det att jag säger äntligen, beror på att jag inte gjorde ett pillismack där förra året, så det är två år sen den såg vettig ut.

Nu har jag röjt ur gamla jorden i växthuset, planterat i den fina odlinglådan Anders gjorde åt mej förra året, som jag aldrig använde då, det ska bara dit en spalje på den också på den, så blir det ändå bättre. Jag har sopat och plockat ihop en hiskelig massa bra-att-ha saker som hamnat där ute, en uppsjö gamla planteringskrukor, delvis tömda gamla jordpåsar m.m.
Jag ska ta kort där ute när jag hunnit lite längre, planterat klart det som ska vara där ute.

Nu fattas det bara att sommaren blir väldigt fin, så att det går att vara där ute, är det riktigt varmt, så är det bara mornar och kvällar, mitt på dan är det för varmt.

Jag ska sova i stugan i natt, det är så fint väder nu, hoppas morgondagen blir så också, jag ska fortsätta att göra iordning landen och så  det jag inte hunnit hittills. Jag ska göra en tråksak innan jag åker upp, ska städa färdigt i duschrummet, grundlig städning, för vi ska få en duschkabin monterad, Anders beställde den för tre veckor sen, så den dyker väl snart upp, och då ska det vara klart. Jag har förberett med att jag har sprayat rengöringsmedel på väggar och golv, så det har fått verka medans jag varit ute på balkongen, så nu blir det kombination städning och dusch, allt i ett.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lilo

Vad flitig du är då! Du kan väl komma hit och städa vår duschkabin?? Och så kan du få städa i trädgården också...jag kan sitta på en stol brevid och hålla dig sällskap. ;)

2007-05-23 @ 19:41:13
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tack för titten och vad kul att du lämnade en kommentar :)
Alltid skönt när man gör en sådan ordentlig rengöring...lite tråkigt men känns gott.
Hoppas ni blir nöjda med den nya duschen när den kommer!
Ha det så bra!

2007-05-23 @ 22:24:13
Postat av: Luna

Hoppas du fick en bra natt i stugan. Nej, det är ingen fara med din senaste kommentar. Inget jag anser vara ett klavertramp. Det är ju jag som inte var tydlig. Kan ju inte räkna med att alla ska ha läst min blogg sedan förr och förstå allt. Men eftersom du är en av mina stammisar ville jag bara förklara för dig =)Kram på dig!

2007-05-24 @ 07:24:46
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Sannasmamma

Jag åkte iväg för att klippa och färga håret igår, och när jag kom hem hade karln städat ute så in i vassen, att jag nästan fick lite ångest...
Men idag känns det bra! Mer scraptid åt mig;-)

2007-05-26 @ 15:54:29
URL: http://skeppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0