En euforisk lycka !!!!!!

Det är torsdag, mitt på dan i Nynäshamn, solen skiner, himlen är ohygligt blå ....tralala
Jag har en påse med gamalt bröd med mej, för att mata fåglarna med, inte så svårt, dom sväljer och äter.
Men jag har kameran med, och försöker fota samtidigt som jag matar dom, med mer eller mindre bra resultat.

En kanadagås var rätt tjenis, så hon fick agera fotomodell många gånger, eftersom det är svårt att lyckas klicka till precis när dom nyper till, och foresten, jäklar vilken kraft dom har i näbben, det hände ju att mina fingrar blev avsmakade också.
En kille ur det icke önskvärda gardet kom och pratade med mej, på riktigt skön söderslang "hålle´ruå  fota fåglarna, osså mata dom osso, ere betalningen för att dom knegar som fotomodeelleer"
"haru nå sjyssta bilder" då hade jag precis knäppt en där en gås åt ur min hand, så jag talade om det, och frågade om han ville se "ja fasen ja, de vill ja ru".  Det var så skarpt ljus så det var svårt att se på bildskärmen i kameran, jag fick skugga ganska ordentligt och ha honom rätt nära mej, för att han skulle se, men till sist så lyckdes vi, och han var så glad, för att han fick titta.
När han gick så fick jag en japanhälsning, händerna mot varandra och bugande,  om en fortsatt bra dag, att jag skulle njuta av det vackra vädret, och ta hand om mej själv.

Jag fotograferade dom vackra träden, vatten, båtar, och en helikopter, som helt plötsligt kom och landade, Firmanamn +   persontransport stod det på den. Jag går vidare hemmåt, känner det här lyckopirret i magen, av att dagen är så underbart vacker, jag uppfylls av känslor, som gör mej oövervinnerlig, idag skulle jag kunnat göra vad som helst.

En helt magisk dag, och jag mår så bra

Bilder kommer imorgon

Kommentarer
Postat av: evans

Det låter som en härlig dag! Själv har jag gått hemma och muttrat över att Juni hårar så mycket...

2007-10-19 @ 21:44:53
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Luna

Åh, vad underbart det lät. Särskilt mötet med mannen. Jag har skrivit lite om de där snubbarna i min blogg i dag, jag med. Kram och trevlig helg!

2007-10-19 @ 22:31:06
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0