Gubben frost

Nu har dom sista sommarblommorna dukat under av frosten, men de klarade sej länge ändå, tack vare att jag åkte upp och täckte över dahliorna med odlingsväv, och ställde värmeljus i växthuset, när dom första frostnätterna var, så tidigt som i slutet på augusti.

Jag skördade dom sista gurkorna förra helgen, och plockade även dom sista dahliorna då, men nu blir det inget mer förän nästa år.
Det är samtidigt rätt skönt när det blir den här årstiden, nu kan vi åka upp för att vi vill dit, för att det är fint väder, istället för att vi måste upp för att plocka av björnbären, tomaterna osv. Det vi har kvar att skörda av, är svartrötterna, men dom klarar sej ju ett bra tag till, det är först om det blir käle i backen, som begränsar, för då får vi inte upp dom.

Solen har lyst idag, och det har varit skönt väder så vi har varit där idag, även Tord var med.
Bygget av inglasade altanen går framåt,  Tord  gjorde lite av finliret, som Anders har svårt med, bl.a. så att det blev hyfsat tätt uppe vid taket, och lite annat, sen grillade vi innan vi åkte hem.
Jag tog upp Dahliaknölarna som var kvar, och grävde om lite i landen, och flyttade ett par plantor.

Här är en bild sista blomsterarrangemanget  från kolonin, för detta år.

image116

Kommentarer
Postat av: Luna

Åh, vad vackert! Du är verkligen kreativ. Här hos mig ösregnar det i dag. Hade hellre velat ha snö. Det är vackrare än regn.

2007-10-14 @ 15:35:35
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0