Hemma igen

Vi har varit i Linköping sen i onsdags, hos Lillemor och Zsolt, det var länge sen vi var dit, ja riktigt länge sen att vi var dit alla tre, snart 6 år sedan, så det var en otroligt härlig känsla, att packa in oss i bilen och åka iväg, vi tar tillbaka delar av vårt tidigare liv, mer och mer, även om det går långsamt framåt.
Anders njuter av att få köra, även om han blir mer sliten i kroppen nu, än det var förr, men han kan iallafall och det vet jag att han tycker är en seger.
Nu är det faktiskt snart två år sedan, som vi fick hem bilen, och han körde första gången efter stroken, tänk vad tiden går, men jag glömmer aldrig hans komentar, när han kom in, och hade kört runt kvarteret, "gud vad det var skönt att få sitta bakom ratten igen". Då hade det gått 3,5 år som han inte hade fått köra bil, nåt som han alltid har tyckt om.
Jag körde faktiskt ca 9 mil på vägen ner också, vilket jag känner mej jättenöjd med, eftersom jag inte kört motorväg så himla mycket, på väldigt många år, av olika orsaker, men det var roligt och skönt att kunna göra det, att lita så på mej själv att jag klarade av det.
Nästa steg för oss i långresor med bil, blir upp till Leksand i början på juni, dit är det över 40 mil, så det blir lite tuffare, men det går säkert bra, efter vad vi sett hittills, med dom resor som Anders varit iväg på själv också, och orkat med att köra.
I juli ska han till Borås på boule-SM, och dit är det också drygt 40 mil, men då kan han mellanlanda i Linköping, både på upp och nerresan, eventuellt kanske det blir en till som åker med honom, då kan dom ju bytas av.

En av orsakerna till  att vi var till dottern, utöver att det var trevligt att vara där några dagar, var att hon la fram sitt examensarbete i torsdags, så vi var där och lyssnade på det, hon pluggar kemisk biologi, och nu har hon två omtentor och lite finsnickeri på slutrapporten kvar, sen är hon färdig med universitetsstudierna, efter många år.
Hon var så glad och lättad när hon hade redovisat, och hon fick med beröm godkänt, så hon var väldigt nöjd, med all rätt.
På kvällen var vi ut och åt en god middag, mycket trevligt, annars har vi slappat, varit till Gamla Linköping på Chokladboden, Lillemor och jag var in till centrum en sväng, till Allt i Lek med scrapsaker,, en butik med tokmycket band och en tebutik, sen var vi så trötta så vi åkte hem till dom, jag skulle till Minelle (scrapbutik) också¨, men det fick vara.
Vi kom hem vid 4 idag, sen har jag faktiskt både packat upp en del, och tvättat en maskin, men jag har sovit några timmar också, jag var fruktansvärt trött när vi åkte hem idag, och nu ska jag snart knyta mej för natten.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0