I väntan på jul 1:a och 2:a dec

Jag blev så inspirerad när jag bläddrade bland bloggar, och det är dom som lagt upp nån bild per dag, att jag känner att jag vill göra nåt sånt här också.
Jag har upptäckt att min blogg är aldeles för enkelspårig numera, det är bara scrap och scrap, med nåt enstaka inslag där jag gjort nåt annat, den börjar att kännas som en blogg för inbördes beundran, även om jag faktiskt har släppt det här med att kunna visa vad jag gör, och även fakstiskt kunna skriva ut, att jag själv tycker att det ÄR bra, så kan det ju vara kul att variera sej lite.

Advent började inte riktigt så som det brukar, eftersom vi blev knockade av grymt-influensan, så det var första gången vi inte tände första ljuset på rätt dag, och att vårt traditionella advenstfika hos J och T blev lite avhugget, vi gick dit sen dom andra hade gått, eftersom flunsan kom därifrån, så var vi inte rädd att smitta dom, men det blev en snabbvisit.
första gången på 17 år, som vi inte var där på samma vis som vi brukar vara, men, det blev advent ändå =)

Jag lägger upp två bilder nu, en för igår och en för idag.


Andra december: Jag vaknar till en frostig vintermorgon, 10 grader kallt när klockan var halv nio, detta foto tog jag när jag var ut med Yelly, grannens häck klädd i frostig vinterskrud.
Underbart!!!


Första december: Jag är omåttligt stolt, över att ha lyckats få  amaryllisar att leva vidare, genom att, när förra blomningen var över, gödselvattna dom under vårvintern, och sen när det blev sommar, så ställde jag ut krukorna, uppe på en järnställning, för att dom skulle skyddas från sniglar!!!
Till min fasa fick jag se, i mitten på sommaren, att miljoner små slemmiga beiga sniglar, (mördarsniglarna tog sej inte upp)kalasade på bladen, (trots min försiktighetsåtgärd) bladen var i stort sett uppätna, och jag trodde att hoppet var ute, för att få liv i dom, men dom fick stå kvar, för jag orkade inte ta mej för att slänga dom.
Sen när det började bli lite kallt i luften, så kom jag ihåg att jag hade en julkaktus stående ute, som behövde få komma in, samtidigt tog jag in amaryllislökarna, och tänkte att dom skulle få en chans, men dom fick stå och skämmas i tvättstugan.
Döm om min förvåning, när jag ser en knopp i den ena!!!
Det är denna underbara skapelse som överlevt den omilda behandlingen, och vad ändå bättre är!!! Den andra löken är på gång med TVÅ knoppar nu, den återkommer jag med foton på längre fram i december =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0