Söt liten hyresgäst, uppdaterad 2/7

En av mina drömmar har blivit sann, jag har äntligen fått ett fågelbo så nära, att jag kan följa utvecklingen, det har jag inte haft möjlighet till, sen jag var barn, då hade pappa och jag flera holkar, där vi hade koll på ägg och ungar, och det var så underbart.
Vi har fått en liten söt hyresgäst i kolonistugan, eller utanpå, rättare sagt, en fågel har byggt bo ovanför våran verandadörr, och nu ligger det 5 små söta ägg där, och så en mamma ovanpå.

Jag är så himla glad.

Nu har det blivit små söta...hmmm...en sanning med modifikation, kanske...små iallafall, ungar i fågelboet.

Nån som möjligvis vet vad det är för sort?????

Små söta fläckiga ägg


Små nykläckta ungar


Ruvande fågel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0