Även om det är kallt, så finns det vårtecken

Kylan fortsätter, även om det igår var rena sommarvärmen, bara - 4 grader!!!
På kvällen var vi åter uppe på - 15 så då var ordningen återställd =P
Det som är fördel med dom här kalla dagarna, är ju att det kan bli en del sol, eftersom klar himmel ger kallt väder, och därigenom ofta sol, en bra kombination.
Jag trivs ju när det är riktig vinter, med snö och kyla, men visst, det behöver ju inte överdriva, men det som är skönt är ju att snön ligger kvar, så det kan få se till att åtminstone hålla sej på minus februari ut.

Det som jag ser som vårtecken, även om det väl kanske är lite tidigt, det är istappar, jag är vansinnigt förtjust i såna, och häromdan hade jag turen att solen låg på så att det gnistrade väldigt fint i dom, som hänger under taket på baksidan.



Så här fin var himlen när jag gick till bussen i fredags, solen var precis på väg upp, det var vansinnigt kallt, men jag kunde inte annat än njuta av detta skådespel ändå.
När jag var på väg till Nynäshamn, hade solen kommit upp helt, och den var superstor.
Det som var mindre bra med den dan, var att vi hade bara  + 14 grader, inne på jobbet!!!
Tur att det är ett rörligt jobb, och en fördel med temperaturen, var att det behövdes inte en massa krångel för att ta av sej långkalsonger när jag kom dit, dom behövdes på hela dan =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0