Whiskyprovning

I onsdags, var jag och Anders iväg på nåt riktigt trevligt.
Det var min födelsedagspresent till Anders.

Vi var på Whiskeyprovning, och det var en producent från Skottland, som var här och höll det hela, via Vinkontoret.
Det började med att när Scrapbox Pyssel och ting var med på Haningedagarna, så hade Johnny Danielsson, som är representant för Stockholm, montern bredvid den som Charlie hade, och jag var ju i hennes monter, och sålde, då började jag att prata lite med den här killen, om glas som han sålde, som visade sej vara jättefina Whiskeyglas.
Vi pratade lite om Whiskey, och jag berättade om en flaska vi fått efter min svärfar, första utgåvan av Mackmyras Whiskey, som, enligt vad jag vet, är den enda svenska tillverkaren.
När han hörde att det var första utgåvan, rådde han mej att spara den, och köpa en ny, för att dricka av, för den kan bli värd pengar, bra att få såna råd, av en som kan sin sak.

Mera snack blev det, och utifrån det så fick jag en inbjudan till denna kväll, som ju var lite speciell, eftersom det inte var nån som kommer hit titt som tätt, och håller sånt här.

Det var en givande och innehållsrik kväll, lite svårt att hänga med på allt han sa, dels för hans skottska dialekt, även om han pratade en väldigt bra engelska, för att vara skotte, men sen har jag ju hörseln som stökar till det också, men det var ändå en upplevelse, och han var väldigt trevlig.

Jag var enda tjejen där, så efteråt så kom han fram och pratade med mej, och sa att det var sällan att det var tjejer med på såna här kvällar, sen var det en kul grej, när han frågade vilka som hade vilken sort som favorit, så var det en nästan svart sort, som blev min, och i sägnen om hur dom började att tillverka den, ingick en svartklädd häxa, så han fick till det att givetvis, skulle det vara min favorit, jag var ju helt svartklädd, don efter person alltså =)


Andrew



Dom sorter vi fick prova


Nam-nam (glasen står i omvänd ordning mot flaskorna)


Johnny, Anders, Andrew





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0